Alla inlägg under januari 2008

Av Anna-Lena - 2 januari 2008 21:53

...wow jag är helt impad av mig själv. Blogg två dagar på raken.


Jag tror att jag glömde förtälja att norrland är LIVSFARLIGT!!! Både jag och Daniel har blivit ordentligt skadade under färden. Daniel började med att få ryggskott (typ) på julafton och spenderade sedan tre dagar på rygg på golvet i vardagsrummet medan jag var på party. Efter det började han piggna till men då skedde nästa skandal. Jag och mamma kom på den smarta ideen att skidra lite. Sagt som gjort så åkte vi sex kilometerspåret jag skulle ljuga om jag sa att det gick lysande så min framtid som elitskidåkare är numera lagd på is. Jag hade mina skidskor som jag hade i typ sexan som var en eller annan storlek för liten. Efter skidturen tänkte vi att vi skulle ge kalorierna ännu en omgång så vi stack ned till gymmet och sprang en halvtimme på bandet (jag har inte sprungit ett steg sen i början av oktober). Jag började jogga lite sakta men ökade successivt tills jag hade en fin fart. Jag lyckades till min förvåning nästan springa 5.6 kilometer på halvtimmen men fick som straff linka mig runt hela kvällen eftersom krampen i rumpan inte ville släppa. Dagen efter var jag, som underdrift, lite mör men tapper som jag är tänkte jag på voffarna och vi begedde oss ut på en tvåtimmars prommis längs skoterspåren. När jag kom hem hade jag SJUKT ont i fötterna på utsidan under fotknölen. Efter det och fram till nu har jag sett ut som en vankande anka eller som mamma sa "har du skitit ned dig?". Till och med min snart sex årige lillebror skämdes när han gick med mig och frågade sött varför jag gick så konstigt. MUTTER...där får man för att försöka vara nyttig. Hedanefter ska jag bara ligga på sängen och frossa godis.


Imorgon kommer historien om festen och den vill du INTE missa :)

Av Anna-Lena - 1 januari 2008 21:04

GOTT NYTT ÅR allihopa!


Nu är det ett nytt år och ett nytt bloggår. Detta år tänkte jag försöka att vara lite frekventare i mitt bloggande (ett litet nyårslöfte). Dessutom har jag varit tvungen att ändra färg på bloggen för jag känner mig mer turkos nu än lila.


Vi har varit i Jokkmokk under både jul och nyår och har haft både kul och avslappning. Vi har blandat frossande i mat och godis med träning och gående. Jag har gått upp fyra kilo under dessa tio dagar (SUCK), dessa läggs till de övriga kilosar som kommit utan ansträngning. Daniel läste en tidningsartikel där det stod "Ät som vanligt och gå ned 10 kg.", perfekt tänkte jag att fortsätta frossa men att minska det jag gått upp. Men, men jag måste tillstå att jag tror att det är båg för det är just pga att jag ätit som vanligt (för mig) som gett mig 10 kilos övervikt.  Nåja, idag har bantningen startat och jag har hållit mig sedan tolvslaget. Dagen har spenderats på resande fot eftersom vi åkt hem till Sundsvall så vi har precis kommit och jag spenderar mina första minuter framför datorn...


Nu ska jag packa upp mina saker och duscha.

Ovido - Quiz & Flashcards