Direktlänk till inlägg 1 januari 2008

Nytt bloggår!

Av Anna-Lena - 1 januari 2008 21:04

GOTT NYTT ÅR allihopa!


Nu är det ett nytt år och ett nytt bloggår. Detta år tänkte jag försöka att vara lite frekventare i mitt bloggande (ett litet nyårslöfte). Dessutom har jag varit tvungen att ändra färg på bloggen för jag känner mig mer turkos nu än lila.


Vi har varit i Jokkmokk under både jul och nyår och har haft både kul och avslappning. Vi har blandat frossande i mat och godis med träning och gående. Jag har gått upp fyra kilo under dessa tio dagar (SUCK), dessa läggs till de övriga kilosar som kommit utan ansträngning. Daniel läste en tidningsartikel där det stod "Ät som vanligt och gå ned 10 kg.", perfekt tänkte jag att fortsätta frossa men att minska det jag gått upp. Men, men jag måste tillstå att jag tror att det är båg för det är just pga att jag ätit som vanligt (för mig) som gett mig 10 kilos övervikt.  Nåja, idag har bantningen startat och jag har hållit mig sedan tolvslaget. Dagen har spenderats på resande fot eftersom vi åkt hem till Sundsvall så vi har precis kommit och jag spenderar mina första minuter framför datorn...


Nu ska jag packa upp mina saker och duscha.

 
 
Ingen bild

svärmor

2 januari 2008 20:44

Jag har också gått på det där med att äta som vanligt och det funkar nog om man rör sej mer än vanligt. Jag ska börja mitt nya liv när alla chokladaskar från julen är slut och alla skumtomtar har försvunnit ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 30 mars 2008 17:48

Vi var på träning med Christina som jag berättade i måndags...tror jag det var. Christina var jättenöjd med våran utveckling och tyckte Mara var en helt annan hund. Självklart visade hon inte upp att hon var osäker på att markera höga och dolda utan ...

Av Anna-Lena - 29 mars 2008 17:58

Morgonen började med ett ordentligt pass på gymmet trots att stora delar av kroppen inte ännu repat sig sen de tidigare passen. Det var skönt att göra det på morgonen så kan man svulla hela dagen utan ett uns dåligt samvete...:). Efter lunch följde j...

Av Anna-Lena - 26 mars 2008 10:44

Ikväll var jag på klubben och tränade lydnad med Diva. Hon började med att skeptiskt morra åt alla hundar innan hon efter en minut fattade att INGEN brydde sig att hon var där. Efter det brydde hon sig inte överhuvudtaget om de andra under hela passe...

Av Anna-Lena - 24 mars 2008 10:43

Idag har jag varit på prommis med vovvarna, ätit frukost, ätit lunch, tränat räddning, hjälpt Daniel att städa, pluggat en stund samt hälsat Roger välkommen. Roger är min styvfar som ska bo hos oss i åtta veckor. Nåja Camilla och Jesper var här för d...

Av Anna-Lena - 23 mars 2008 10:30

Ja eller det är ju alla våran påsk. Vi har haft jättemysigt med grillning på fredag, shopping på lördag och lite till shopping på söndag. Hela helgen har det varit jättefint väder och det gör att hundarna har fått diverse timmar ute i skogen och mysi...

Ovido - Quiz & Flashcards