Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Anna-Lena - 11 januari 2008 20:55

...snart. Jag har idag lämnat in tre uppsatser och en loggbok. Totalt lämnade jag in typ 32 sidor skrivet matrial. Idag har jag spenderat hela dagen fram till 17.00 med att korrekturläsa och finslipa arbetena innan inlämning. Nu har jag bara två redovisningar kvar så har jag avslutat denna termin. Imorgon ska jag åka till Ö-vik och redovisa mitt arbete om hur man kan stödja barn med Aspergers syndrom i skolan. Det arbetet var verkligen jättekul att göra, om man räknar bort de oändliga skrivandet. Jag fick massor av tips på hur man kan förändra små saker i skolan eller undervisningen. På onsdag ska jag redovisa en planering jag gjort för området astronomi för en 1-3 klass. Till på onsdag måste jag bara bygga ett teleskop till redovisningen så är allt klart. Idag lämnade jag också in ett arbete om barns läs- och skrivutveckling och olika typer av läs- och skrivundervisning.


Det ska bli skönt att läsa bara två kurser till våren, jag tror det är lättare att läsa en 15 hp kurs och en 30 hp än tre 15 hp kurser. Jag har kännt mig så splittrad under hösten, nu känns det i och för sig jättebra och jag tror jag får godkännt på alla tre.


Förutom att plugga har jag faktiskt haft tid att tränna doggsen i köket. Jag måste bara säga att Mara har utvecklat sitt kryp öven natten. Idag kunder jag stå upp och hon höll positionen påde med rumpan och framåt, GUT. Hon hoppar fortfarande lite med rumpan men det minskar, jag tror att det försvinner om jag fortsätter krypa sakta eftersom hon inte vinner något på att hoppa. Hon kan nämligen krypa ordentligt men jag tror hon blir stressad och att hon tycker att det går både lättare och snabbare att hoppa grodskutt än att krypa som normalt. Diva fick fortsätta med sina moment och hon är verkligen en goding, snabblärd, snabbtänkt men inte ett dugg stressad. Hon är inte ens stressad fast hon legat utanför grinde och tittat på när jag tränar både det ena och det andra med de andra flickorna. Hon kommer lugnt in som "Jaha, morsan va ska vi hitta på nu?" Inte ett enda överslag utan lugn, lugn, lugn. Smulan backar och backar och backar och backar...väldigt duktig tjej, hon måste bara lära sig att sikta mellan mina ben för just nu kommer hon backande i 120 km/h och tjongar ibland in rakt i benet...inte lugn. Mara har förresten fått helt grymma ligg nu, hon satsar 120 över köksgolvet och glider i liggande position bara hon hör mig andas ordet ligg. Detta kan nog bli bättre än jag trodde om det bara kan bli lite mindre isbana så jag kan öka avståndet till mer än fem meter.


Ikväll ska jag fira att jag fått in uppsatserna med en chokladkaka på 43 gram...jummy, jummy.

Ovido - Quiz & Flashcards