Alla inlägg under maj 2007

Av Anna-Lena - 19 maj 2007 18:23

..hela tiden. Man kämpar hela tiden men det blir inte mindre att göra. Mara och Diva har fått ha en lugn period med mestadels motion och väldigt lite träning. Jag har kört räddning EN gång sedan provet, det känns helt sjukt. Mara är superladdad och var jättefin, snabb till skall och supermotiverad. Jag har även varit på LABC (sjukvårdskurs) förra helgen på lördag. Det var jättebra och vi hade en bra och pedagogisk lärare. På söndagen var vi på lydnadskurs hos Noomi för Christian Lewander det var lärorikt och jag fick bra tips för hur jag ska träna rutan. Jag gjorde rutskick med targetplatta och det var en ahaupplevelse.


Idag var jag och handlade med Daniel och när vi kom hem möttes vi av en lycklig Mara. Hon hade fått upp fodertunnan och ätit MASSVIS med mat...imponerande. Ikväll ska vi alltså ut och vandra, kul :(. Nåja, jag och Daniel var ute och körde lite apporteringssök med flickorna och då fick Daniel köra Mara och jag tog Diva. Mara gick verkligen jättefint med Daniel eftersom Daniel har en tuffare attityd så skärpte hon till sig och flamset försvann. Jag frågade Daniel om inte han ville köra apporteringen med Mara och han sa iallafall inte nej. Så vi får väl se... Kul var det iallafall att se damen och att de gamla takterna fortfarande sitter i. Hon fick göra ett sök som hon såg när vi la ut och ett sök på nytt omräde som hon inte fick se. Hon plockade in alla dummisar och hade bra fart och storlek på söket hela tiden. Som avslutning gjorde vi en dubbelmarkering som hon fick in.


Som avslutning vill jag bara berätta att min duktiga mamma och Darco blev UPPFLYTTAD TILL HÖGRE RAPPORT idag. Jag är mycket stolt.

Av Anna-Lena - 1 maj 2007 20:37

Nu kommer äntligen lite bilder. Bilderna är tagna med Camilla och Jespers kamera och masterfotografen är Jenny.

Ovido - Quiz & Flashcards