Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Anna-Lena - 15 januari 2008 14:42

...och tio tillbaka. Idag var vi och tränade räddning. Mara var flamsig, som vanligt, och vi hade som tur var en jätteduktig kvinna som tittade på. Hon påpekade att Mara inte hade den rätta glöden att hitta figuranten och troligtvis för att belöningen inte är 100 %. Jag har själv märkt att hon haft lite svårt med miljö plus att hon ibland missat figurant. Jag trodde att det kunde ha med näsan att göra men nu när problemet är pekat på så stämmer bitarna in. Orsaken att figuranterna är mindre intressanta har tror jag att göra med att hon börjat uppskatta söket mer. Genom att söket är så kul blir figuranterna sekundära och då kommer problemen. Så nu är det träning 100 % på belöningskvalite. Jag har fått massor av tips på olika belöningar att variera mellan så vi får se.


Annars har jag idag varit på studiebesök i en Aspergersklass och det var jättekul. Underbar personal och trevliga och intressanta elever. Jag tror att jag hittat min framtida drömplats att jobba på. :)



Ovido - Quiz & Flashcards