Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Anna-Lena - 5 januari 2008 22:28

Nu kommer äntligen den hemska sanningen från festen. På juldagen skulle jag och några tjejkompisar (och vissa av deras pojkvänner) ut på Hotell Jokkmokk på disco. Kul tänkte jag och lånade kläder av mamma och skor av moster. Jag såg så snygg ut och tyckte att tunikan dolde den senaste tidens frossande i diverse onödigheter. Jag dansade och minglade och dansade och minglade. Helt plötsligt träffade jag en kompis som kläcker komentaren "Nämen hej Anna-Lena är du gravid"...GRAVID...Jag är på disco onykter uppklädd och du frågar om jag är gravid...behöver jag berätta att det var av det manliga könet??? Nåja, feststämningen i mig sjönk brutalt men jag fortsatte dansa och mingla. När hotellet stängde mötte jag ännu en kompis (av det manliga könet) och får än en gång höra att jag ser gravid ut eftersom jag skimrar som en gravid...pah. DESSUTOM stryker killen mig på magen UPPREPADE gånger som man kan göra när man är höggravid...som att han seriöst trodde att han skulle känna barnet...SNYFT. Kvällen var förstörd och det  var tur att den dessutom var slut. Nu har jag beslutat att banta, som du nog förstår (det är inte så dramatiskt som det låter jag ska bara banta tills jag inte blir misstagen för att vara gravid:) ). Så nu har första veckan av bantning gått och jag är nog åtminstone 10 kg lättare (NOT) Synd att kilona inte rasar med samma njutning som när man skapar dem.


Så nu vet du den hemska sanningen...:)

Ovido - Quiz & Flashcards