Direktlänk till inlägg 6 mars 2008

Grattis Mara!

Av Anna-Lena - 6 mars 2008 08:34

Idag fyller min gullunge och solstråle 4 år!


På morgonen skulle vi ut på en långprommis i skogen eftersom det var så fint väder, sagt som gjort så gick vi cirka två timmar runt i skogen. Tyvärr glömde jag nyckeln in och Daniel gick till jobbet och låste dörre. Jag och vovvarna var därför utelåsta och det var inget annat att göra än att knalla ned till hans jobb och hämta nyckeln. Tre och en halv timme efter pormmisen började var vi äntligen hemma.


Vi har dessutom varit på räddningsträning. Vi tränade på olika markeringsövningar för att få ett bättre tryck i markeringarna. Det blåste  jättemycket och vinden skruvade sig lite vilket gjorde en av figuranderna svårare än tänkt. Det gjorde inget för Mara lyckades lösa det i alla fall. Träningen gick bra och Mara verkade tycka att det var kul.


Jag var tvungen att sätta in några bilder på födelsedags vovven:


 
 
diezel

diezel

10 mars 2008 20:04

Grattis!!!

http://www.teamdiezel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 30 mars 2008 17:48

Vi var på träning med Christina som jag berättade i måndags...tror jag det var. Christina var jättenöjd med våran utveckling och tyckte Mara var en helt annan hund. Självklart visade hon inte upp att hon var osäker på att markera höga och dolda utan ...

Av Anna-Lena - 29 mars 2008 17:58

Morgonen började med ett ordentligt pass på gymmet trots att stora delar av kroppen inte ännu repat sig sen de tidigare passen. Det var skönt att göra det på morgonen så kan man svulla hela dagen utan ett uns dåligt samvete...:). Efter lunch följde j...

Av Anna-Lena - 26 mars 2008 10:44

Ikväll var jag på klubben och tränade lydnad med Diva. Hon började med att skeptiskt morra åt alla hundar innan hon efter en minut fattade att INGEN brydde sig att hon var där. Efter det brydde hon sig inte överhuvudtaget om de andra under hela passe...

Av Anna-Lena - 24 mars 2008 10:43

Idag har jag varit på prommis med vovvarna, ätit frukost, ätit lunch, tränat räddning, hjälpt Daniel att städa, pluggat en stund samt hälsat Roger välkommen. Roger är min styvfar som ska bo hos oss i åtta veckor. Nåja Camilla och Jesper var här för d...

Av Anna-Lena - 23 mars 2008 10:30

Ja eller det är ju alla våran påsk. Vi har haft jättemysigt med grillning på fredag, shopping på lördag och lite till shopping på söndag. Hela helgen har det varit jättefint väder och det gör att hundarna har fått diverse timmar ute i skogen och mysi...

Ovido - Quiz & Flashcards