Alla inlägg den 13 januari 2007

Av Anna-Lena - 13 januari 2007 23:29

Idag har jag, Camilla, Mia och Noomi varit och spårat. Mia gick ett spår åt Mara som hon fixade jättefint. Hon tuffade väldigt målmedvetet framåt och plockade pinnarna med en väldig intensitet. Hon har även börjat gå att leka "katt och råtta" med pinnen, jag tror att detta har gjort att Mara tycker att de redan roliga pinnarna blivit ännu roligare.Innan Maras spår gick jag ut ett högreklass spår till Mia och Bali. Det finns bara en sak att tillägga ge ALDRIG mig i uppgift att lägga ett lätt spår. Jag lyckas alltid att tjorva till allt. Nåja, Bali fixade det och var duktig men fäste inte i spåret riktigt i början och tappade det en bit men hittade spåret efter en stund. När jag gick ut spåret hade jag en fin plan om hur spåret skulle se ut...det blir aldrig som man planerar. Det var tonvis med vatten där jag skulle gå så jag sökte mig upp i skogen istället. Efter mycket tjorvande och knölande uppför och nedför BRANTA backar så började jag leta efter kalhygget jag skulle komma ut till. Jag la spårslutet och klättrade, numera helt död och svettig, över ett bergskrön och där var det. SKÖNT, när jag spårat med Noomi har den mesta tiden gått åt till att hitta från spårslutet till bilen.:( Detta efterlängtande kalhygge bestod av avverkade buskar och vatten. Superkul, hoppandes över både vatten och kvistar kom jag flåsandes ut till vägen. Tanken på att gå detta spår en gång till efter Mia övertygade mig nästan att stanna kvar ute i skogen istället. 40 minuter efter de förta hoppfulla stegen i skogen kom jag tillbaka till bilarna.Till fikarasten kom Daniel och Jesper och Daniel hade bakat sockerkaka, han är för snäll. Efter det jobbiga spåret sög min utmärglade kropp i sig varje liten kalori. MUMS.Alla vovvarna var duktiga och jag erkänner glatt att jag är glad att de har den näsa som de har för med mig som spårläggare så vet man aldrig när jag kan behöva räddning från skogens virrvarr. Alla träd är det andra likt. Tack Mia, Noomi, Camilla, Jesper och Daniel för en underbar dag i ett underbart väder. Detta måste vi verkligen göra om.

Ovido - Quiz & Flashcards