Alla inlägg den 4 januari 2007

Av Anna-Lena - 4 januari 2007 21:07

Idag har vi varit och tränat lydnad med Nina trots att jag igår pratade om att inte träna nå mer lydnad med Mara. Diva var som på senare tiden duktig. Hon har blivit en stjärna att koncentrera sig och fotpositionen är riktigt bra. Dessutom har hon börjat söka upp mig så fort hon svalt gobiten (en halv sekund).Mara fick träna på att lägga sig TROTS att det var BLÖTT. Jag försökte få lägganden i ler och vattenpölar som var över hela planen. Mitt vattendjur var mycket skeptisk och det krävdes mycket övertalning innnan hon la sig i det blöta. Hon var dock väldigt trevlig att köra fria följet med och för första gången på länge hade hon en bra position. DESSUTOM kunde hon hålla position i både långsam OCH språng marsch. Duttig flicka.Jag har hittat några fina bilder som Jesper tagit på Diva som är här nedan...

Ovido - Quiz & Flashcards