Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Anna-Lena - 17 mars 2008 08:43

Ikväll var jag och Mara och ett gäng med entusiaster under statshuset och tränade räddning. Mitt fokus var markeringar där figgen skulle belöna på en gång skallet var bra. Mara fick först en i mörkret där hon fick arbeta ut en bit själv. Hon var jättesöt när hon med full fart dundrade in men kom ut efter en stund och skakade sig, tog ett andetag och sprang in igen. Markeringarna kom kort efter och var jättebra från början. När jag frågade vad som hände så hade Mara sprungit full fart in i en hylla och det var därför hon kom ut och tog ny sats..:). Sedan fick hon en i ett skåp, en som hon var tvungen att klättra öven en 1,20 m hög "stenlåda" och en som var genom en trång gång. Alla markeringar var jättebra och speciellt nöjd var jag med den där hon skulle klättra över. Mara tycker att det är JÄTTEläskigt att hoppa upp och ned när hon inte ser vad som är nere och detta var inget undantag. Jag fick både lysa och putta lite för att hon skulle hoppa ned. Det kom både ett och två ångestpip innan hon var nere men så fort tassarna tog mark sökte hon jättefint och markeringen kom utan fördröjning när hon kom fram till figgen. Hon behöver verkligen träna på att lita på att hon kan hoppa upp och ned när jag säger det men jag är jättenöjd att det inte sitter kvar något när hon gjort det utan att hon arbetar som vanligt.


Ovido - Quiz & Flashcards