Alla inlägg den 3 september 2007

Av Anna-Lena - 3 september 2007 08:33

Jag sitter just nu och väntar på att målarna som skulle varit här 07,30 ska komma :(. Nåja, helgen har varit trevlig med stadsrunda på lördag och räddningsträning på söndag. Räddingsträningen var jättebra och jag fick bra tips om hur jag ska arbeta vidare för at få Mara att bestämms sig snabbare på höga figuranter. Hon vill först undersöka om man kommer in och sedan bestämma på cm vart figuranten är. Det nya sättet tror jag mycket på och det hade gett bra utdelning på hundar som har liknande beteende som Mara. Överhuvudtaget gick Mara bra och hade fina markeringar och var laddad till tusen. Det känns som att vi hittat tillbaka till tidigare form, skönt. Under förra veckan fortsatte jag med skicken till rutan men även lite andra lydnadsmoment. Mara är super på rutan men för het i de andra momentena. Diva har lite svårare med rutan och det verkar inte riktigt ha klickat vad exakt hon gör som är så bra, men det kommer. Annars är Diva som en gud att träna med just nu. Motiverad, koncentrerad och lyhörd, ja jag skulle kunna träna hur mycket som helt med henne.


Nu måste jag ringa till målarna och höra när de kommer och tyvärr är nog datorn inte ikopplad nu några dagar. Men till helgen ska det vara klart och jag ska på massa träning. Lördag är det IPO-R träning, lydnad och gewandheit och på söndag är det en övning.

Ovido - Quiz & Flashcards