Alla inlägg den 16 september 2007

Av Anna-Lena - 16 september 2007 14:07

I fredags morgon kl 07,10 kom mor och bror på besök. De ska vara här en vecka på viloläger....tror de.:)  I fredags var jag och Samuel på museet och bibloteket, vi mötte upp Daniel (som jobbar där) och tittade runt på utställningar. Med oss hem hade vi böcker och filmer som vi spenderade kvällen med. Stackars Samuel har fått känna på nackdelen med att ha en syster som läser till lärare. I helgen har jag testat massor av saker som jag funderat på på honom.

Igår trotsade vi ovädret och gav oss ut på gården och tränade lydnad. Mara tränade rutan och gjorde flera fina skick utan targetplattan. Diva fick jobba med att hålla kontakt trots att det blåste VÄLDIGT mycket. Hon var som vanligt en hare som flera gånger sprang i väg i stor förskräckelse. Trots detta skötte hon sig fint och kunde släppa rädslan och jobba i bra position bitvis. Jag tror att det kommer att gå att lära henne att slappna av under programen eftersom hon ÄLSKAR att träna. Tack och lov räcker inte koncentrationen riktigt till att både vara rädd och gå fot (än så länge), dessutom anser hon att det är roligare att träna än vad blåsten är äcklig. 


I eftermiddag ska jag och Daniel och Samuel gå och se Shrek (?) 3 på bio.


Ovido - Quiz & Flashcards