Direktlänk till inlägg 3 september 2007

Målar time!

Av Anna-Lena - 3 september 2007 08:33

Jag sitter just nu och väntar på att målarna som skulle varit här 07,30 ska komma :(. Nåja, helgen har varit trevlig med stadsrunda på lördag och räddningsträning på söndag. Räddingsträningen var jättebra och jag fick bra tips om hur jag ska arbeta vidare för at få Mara att bestämms sig snabbare på höga figuranter. Hon vill först undersöka om man kommer in och sedan bestämma på cm vart figuranten är. Det nya sättet tror jag mycket på och det hade gett bra utdelning på hundar som har liknande beteende som Mara. Överhuvudtaget gick Mara bra och hade fina markeringar och var laddad till tusen. Det känns som att vi hittat tillbaka till tidigare form, skönt. Under förra veckan fortsatte jag med skicken till rutan men även lite andra lydnadsmoment. Mara är super på rutan men för het i de andra momentena. Diva har lite svårare med rutan och det verkar inte riktigt ha klickat vad exakt hon gör som är så bra, men det kommer. Annars är Diva som en gud att träna med just nu. Motiverad, koncentrerad och lyhörd, ja jag skulle kunna träna hur mycket som helt med henne.


Nu måste jag ringa till målarna och höra när de kommer och tyvärr är nog datorn inte ikopplad nu några dagar. Men till helgen ska det vara klart och jag ska på massa träning. Lördag är det IPO-R träning, lydnad och gewandheit och på söndag är det en övning.

 
 
Ingen bild

svärmor

3 september 2007 12:04

Hejsan !
Vänta på hantverkare är lite som att vänta på tomten, otåligt , kommer aldrig när man väntar sej men man blir glad och tacksam när han/hon äntligen dyker upp. I bästa fall samma dag !! Som vanligt blir jag imponerad av din träningsdiciplin !
Kram

 
Noomi

Noomi

4 september 2007 21:59

KUL att träningen går bra och att du har hittat ett bra gäng. Fast vi saknar er härnere... :-(
Kram!

http://www.dizzyweb.se

 
Ingen bild

Camilla

6 september 2007 12:32

Tjenmoss
Härligt att målaren är på G. Jag är SÅ nyfiken på hur lägenheten ser ut.

Härligt att flickorna går så bra på träningen. Jag är bara lite avundsjuk.... Saknar dig massor! Sköt om dig. Kramar Camilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 30 mars 2008 17:48

Vi var på träning med Christina som jag berättade i måndags...tror jag det var. Christina var jättenöjd med våran utveckling och tyckte Mara var en helt annan hund. Självklart visade hon inte upp att hon var osäker på att markera höga och dolda utan ...

Av Anna-Lena - 29 mars 2008 17:58

Morgonen började med ett ordentligt pass på gymmet trots att stora delar av kroppen inte ännu repat sig sen de tidigare passen. Det var skönt att göra det på morgonen så kan man svulla hela dagen utan ett uns dåligt samvete...:). Efter lunch följde j...

Av Anna-Lena - 26 mars 2008 10:44

Ikväll var jag på klubben och tränade lydnad med Diva. Hon började med att skeptiskt morra åt alla hundar innan hon efter en minut fattade att INGEN brydde sig att hon var där. Efter det brydde hon sig inte överhuvudtaget om de andra under hela passe...

Av Anna-Lena - 24 mars 2008 10:43

Idag har jag varit på prommis med vovvarna, ätit frukost, ätit lunch, tränat räddning, hjälpt Daniel att städa, pluggat en stund samt hälsat Roger välkommen. Roger är min styvfar som ska bo hos oss i åtta veckor. Nåja Camilla och Jesper var här för d...

Av Anna-Lena - 23 mars 2008 10:30

Ja eller det är ju alla våran påsk. Vi har haft jättemysigt med grillning på fredag, shopping på lördag och lite till shopping på söndag. Hela helgen har det varit jättefint väder och det gör att hundarna har fått diverse timmar ute i skogen och mysi...

Ovido - Quiz & Flashcards