Alla inlägg den 2 juli 2007

Av Anna-Lena - 2 juli 2007 12:43

Nu är vi på våran efterlängtade semeter i Jokkmokk. Vi kom i fredags vid 20,00, resan gick förvånansvärt bra (troligtvis för att jag sov mer än halva vägen). Annars har vi hunnit spåra, bada (inte jag), hoppa stutsmatta, handla, gågga, m.m Jag måste medge att jag är kusligt bra på att hoppa stutsmatta. Jag kan trixen hopp-sitt-hopp och hopp-knä-hopp. Samuel (min femåriga lillebror) ska lära mig att göra framåtvolt. Jag kommer att presentera bildbevis på detta sedan (det krävs lite mer övning). Spåret var ca 300 meter med fem apporter, Mara spårade suveränt efter första apporten och hittade alla. Mara fattade inte riktigt vad jag ville att hon skulle göra och sökte sig mer eller mindre fram till första apporten. Moder min hittade både ett, två och tre fel på min förberedelse inför spåret. Bla så glömde jag att koppla fast Mara i selen först och fick stanna henne efter några meter dessutom körde jag uppletade strax innan. Nåja, hon fixade ju spåret bra så ingen skada skedd.


Om jag glömt skriva det så ska jag och mara göra våran bruksdebut på lördag då vi startar appell spår. Mer uppdateringar frå semestern kommer sen nu ska jag gå och dricka kaffe innan allt kaffe är slut.

Ovido - Quiz & Flashcards