Alla inlägg den 14 februari 2007

Av Anna-Lena - 14 februari 2007 00:02

Idag är det allahjärtans dag och jag har tillagat en mumsig middag till min kära. Det blev en räkcocktail med smördegspinnar till förrätt och tjälknöl med rotsaker i ungnen till varmrätt. Efterrätten hade Daniel gjort och det var en underbar cheesecake.Efter maten låg vi och slappade till Wallander (surprise). En underbar kväll.På dagen köpte jag en haltigrimma till Diva. Jag har äntligen erkännt mitt misslyckande när det gäller koppelgåendet. Jag tycker mig försökt nogrannt och konsekvent under hennes tid hos mig men tydligen på fel sätt. Jag tror att det säkert hade gått för någon annan att lära damen koppelvett men jag ser inte att jag kan eller vill just nu. Våran relation blir infekterad av det eviga slitandet i kopplet och både jag oh Diva blir stressade. För att kapa bort det infekterade såret tog jag alltså den enkla utvägen att köpa en nosgrimma.Nu efteråt undrar jag varför jag skulle vänta så länge. Än så länge funkar det perfekt och hon sköter sig exemplariskt vilket ger mig chans att berömma och belöna. Hon tycker i och för sig att den är ganska äcklig men det blir bättre. Jag känner att utan denna nagel i ögat blir vi ett ännu bättre team. Hon är duktig på att vara lös (vilket gör att hon sällan går i koppel numera) och orsaken att jag köpte den nu är egentilgen för att hon löper och tanken att gå i koppel i dryga tre veckor gör mig totalt skräckslagen. Nu ser jag ljust på framtiden.Jag ska försöka få fingrarna ur rumpan och ta ett fint kort när damen spatserar med den fina grimman.

Ovido - Quiz & Flashcards