Alla inlägg den 9 februari 2007

Av Anna-Lena - 9 februari 2007 15:20

...sa gubben och kysste kärringen sin.:) Ja kort och gott var jag less på grönt så nu blir det lila en stund. Jag måste erkänna att hela bloggen känns mer upplivad. Hänt i veckan:Inte mycket annat än skola, jobb och filmtittande. En och annan promenad med hundarna har det ju självklart blivit och till och med lite lydnadsträning. I tisdags så tränade jag stå med fokus fram med Mara och det funkade jättebra. Jag har börjat höja kraven och störningen och det fixar hon bra. Med Diva tänkte jag att jag skulle köra apportering och prova ännu ett sätt för henne att förstå vad jag vill och tycka att det är kul. Jag la apporten på backen och bara väntade u henne. TJOHOOOOO, det funkade, förs gick hon fram och nosade (klick) sedan trampade hon på den (inget klick) sedan stampade och hoppade hon på den (inget klick) tillslut tog hon den i munnen (klick) lyft upp den (klick) bar den nåt steg (klick) bar den till mig som var ca 1 meter bort (klick). Alltså på några klick på rätt ställe bar min sötnos apporten UTAN att tugga eller vända på den till mig. Kort och gott, ge damen tid att fundera själv och stressa henne INTE. Nåja, det var skönt jag känner att jag äääännntligen är på rätt spår. Jag tränade även lite freestyle moves med Smulan som förvånade mig med att vara superförig, mindre stressad än vanligt, väldigt läraktig och framförallt så bet hon inte fingrarna av mig. Under passet började jag inlärning av backa, hoppa upp med framtassarna på min mage och "putta mig bakåt samt rulla med nytt kommando och flera rullningar i taget. Jag tror att jag ska göra ett försök att göra damen till min freestyle hund och avlasta de båda övriga från detta (de har nog med allt annat).Imorgon ska jag ut i skogen med Camilla, Noomi och kanske Mia och det ska bli superkul och söndagen består av räddningsträning. Dessutom ska jag, Daniel, Camilla och Jesper åka och bowla imorgon eftermiddag och det ser jag verkligen fram emot. Jag har bara gjort det en gång förrut så vi får se hur det går....

Ovido - Quiz & Flashcards