Alla inlägg den 4 februari 2007

Av Anna-Lena - 4 februari 2007 21:22

Idag har vi varit i skogen och kört sök med räddningsgänget. I mitt gäng var Camilla, Marisol och Andreas. Träningen var väldigt givande och jag tror att jag kan tala för alla när jag säger att vovvarna var duktiga. Mara fick "popp upp" figgar och hon verkade fatta principen och började sikta in sig åt det hållet jag pekade. Mara är väldigt självständig i söket i vanliga fall så jag vill verkligen få henne att förstå att jag vet vart figgarna är och att hon kan ha mig till hjälp i söket. Skickena blir väldigt krokiga när hon inte litar på mig utan söker självständigt. Detta är jättefint om man ser ur räddningssynpunkt, att hunden självständigt med ett effektivt sökmönster söker efter figurant. Men tyvärr är detta inte lika populärt på brukssökstävlingar :(. Jag kommer nog aldrig ändå att starta Mara i sök men det är perfekt att prova lite ideer på henne inför träningen med Diva som jag gärna skulle vilja starta sök med.Efter sökträningen var jag och jobbade i typ fyra timmar, sedan hem och svulla semlor. Nu på kvällen har jag klickat Mara för kloklippning, det gick bra tills jag klickade när jag hade klon i tången och hon trodde att jag klippte. Nåja, den får hänga med till Hultsfred så får vi se. Nu är det tyvärr nog en vecka till det blir mer bloggning men förhoppningsvis hinner jag skriva några rader på onsdag.

Ovido - Quiz & Flashcards