Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Hurrarop till mig!!!

Av Anna-Lena - 29 september 2007 21:29

Ja jag tycker att jag efter denna vecka förtjänar ett och annat hurrarop. Jag har sedan förra hösten gått upp cirka 10 kg i vikt och nu i veckan har jag bestämt mig för att göra något åt detta (alla som tänker säga att jag faktiskt är smal kan tänka hur smal jag var för ett år sedan istället :)). Nåja, sagt och gjort for jag ut på en joggingtur i måndags morgon innan frukost. Samma förfarande fortsatte både onsdag och idag löradag. Springturen var kanske, om man är snäll, på 2,5 kilometer, alltså kanske inte så imponerande men ändå. Det som gör att jag förtjänar både en och annan imponerande kommentar är att Sundsvall är begravt mellan berg och hav. Eftersom att jag inte är så imponerad av att springa i det superkalla havet är det bara bergen kvar. Sagt och gjort sprang jag alltså halva sträckan uppför och sedan ned igen, vilket går fruktansvärt mycket lättare då man bara släpper efter lite så springer benen själv. Dessutom har jag idag gått en sväng på stan för att miljöträna den söta (rädda) haren Diva OCH tränat ett pass bodypump på friskis och svettis (vilket egentligen var mer än jag orkade men som lät sååååå bra innan). Diva skötte sig över förväntan idag och var faktiskt bara rädd för två saker, en plast drake med diverse utsmyckningar och ett (sten)  lejon, vilket kanske är förståeligt...finn fem fel!!!! Varken alla människor eller trafik fick den lilla damen att skävla. På tisdag fortsätter miljöträningen med bus på hundklubben med Mara, jag ska städa klubbhuset. I torsdags var jag på räddningsträning med den numera höglöpande Mara i totalt beckmörker. Hon skötte sig bra trots en mer än förvirrad matte. Första figuranten låg uppe på ett (typ) transprtband med massa skrot på (jag trodde den låg på en sak två meter ifrån). Mara klättrade först upp och markerade men gick ned igen (hon var inte fram till figgen). Jag stod där och tänkte "bestäm dig så köper jag det", figuranten hade fått order om att inte belöna utan jag skulle sköta det. Efter ett kort tag gick Mara upp igen och kämpade sig över skroten fram till figgen, (som jag inte visste låg där) och markerade klockrent. Jag gick fram och belönade henne men trodde fortfarande att figgen låg två meter ifrån Mara. Jag sa åt henne att hon var duktig och att figgen låg här, klappade där jag trodde figgen låg. DÅ såg jag en hand vifta under Mara, snacka om paff jag blev. Under Mara låg figuranten och jag min nöt försökte berömma att min hund hittat och markerat på avstånd...:( Nåja, slutet gott allting gott. Än en gång säger jag det jag hört tusen gånger och sagt nästan lika många gånger....LITA PÅ DIN HUND!!!!!!!! En nyttig träning, undra när jag ska lära mig...:)

 
 
Noomi

Noomi

29 september 2007 22:29

Oj, vad flitig du är! Jag borde också ta tag i ett och annat men ORKAR bara inte :-( Men nu kanske man kan gå in här och bli inspirerad.
Vad duktig hon är Mara....
Kram till er alla!

http://www.dizzyweb.se

 
Ingen bild

svärmor

1 oktober 2007 15:30

Visst är vi energiska ! Men så är vi som en
påse nötter när helgen är slut !

Men lite norrlandsluft kommer att göra susen.
Vila upp er nu för snart drabbar vi gamlingar med våra vilddjur er !!!

 
Noomi

Noomi

31 oktober 2007 22:10

Kom igen nu tjejen, en hel månad utan uppdatering är ALLDELES för länge!!
Hoppas allt är bra ;-)
Kram!

http://www.dizzyweb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 30 mars 2008 17:48

Vi var på träning med Christina som jag berättade i måndags...tror jag det var. Christina var jättenöjd med våran utveckling och tyckte Mara var en helt annan hund. Självklart visade hon inte upp att hon var osäker på att markera höga och dolda utan ...

Av Anna-Lena - 29 mars 2008 17:58

Morgonen började med ett ordentligt pass på gymmet trots att stora delar av kroppen inte ännu repat sig sen de tidigare passen. Det var skönt att göra det på morgonen så kan man svulla hela dagen utan ett uns dåligt samvete...:). Efter lunch följde j...

Av Anna-Lena - 26 mars 2008 10:44

Ikväll var jag på klubben och tränade lydnad med Diva. Hon började med att skeptiskt morra åt alla hundar innan hon efter en minut fattade att INGEN brydde sig att hon var där. Efter det brydde hon sig inte överhuvudtaget om de andra under hela passe...

Av Anna-Lena - 24 mars 2008 10:43

Idag har jag varit på prommis med vovvarna, ätit frukost, ätit lunch, tränat räddning, hjälpt Daniel att städa, pluggat en stund samt hälsat Roger välkommen. Roger är min styvfar som ska bo hos oss i åtta veckor. Nåja Camilla och Jesper var här för d...

Av Anna-Lena - 23 mars 2008 10:30

Ja eller det är ju alla våran påsk. Vi har haft jättemysigt med grillning på fredag, shopping på lördag och lite till shopping på söndag. Hela helgen har det varit jättefint väder och det gör att hundarna har fått diverse timmar ute i skogen och mysi...

Ovido - Quiz & Flashcards