Direktlänk till inlägg 12 mars 2007

Många veckors uppdateringar...

Av Anna-Lena - 12 mars 2007 14:30

...ja jag har alltså varit i Hultsfred nu i två veckor. Praktiken har gjort att tiden varit lite mindre än knapp till några som helst nöjen. Det är helt underbart att vara ute men det tar en massa tid både till planering av lektioner men även till skoluppgifterna som jag måste göra under tiden. Jag har ständigt legat efter i allt som ska göras.Hundarna har haft väldigt lugna veckor. Mara har tränat räddning och Diva har gjort en massa hyss. Mara sköter sig helt fenomenalt i räddningen och det är skitkul att träna. Förra helgen var vi i Skövde hela helgen och hon pallade trycket bra. Hon fick endel knöliga figgar både till miljö och tanke. En figge var under golv, en annan i en vägg, en tredje i en brunn m.m Det roligaste är att hon ALDRIG ger upp, vissa figgar fick hon jobba säkert tio minuter för att bestämma vart den var. Hon jobbade lika energiskt efter tio minuter som när hon började. Det är även kul att se hur hon testar nya infallsvinklar när hon inte får ihop vittringen. Hon verkligen går ut och testar, hon låser sig inte fast på ett ställe och ger upp och säger "jag hittar den inte".Diva har börjat om med sin lydnads karriär och hoppas kunna starta ettan i april. Lite höga mål kanske men jag är så dålig på att verkligen ge gärnet om jag inte har ett datum att sikta mot.Nu ska jag försöka bli lite bättre på att uppdatera dagoken....:)

 
 
Ingen bild

Sisu

12 mars 2007 15:18

Grattis på födelsedagen syrran!! önskar Sisu med familj.

 
Ingen bild

"farmor"

12 mars 2007 17:31

Grattis Diva ! kan inte fatta att du redan är 1 år ! Nu får du komma och tävla här hemma den 14 april, det blir jättebra !

 
Ingen bild

Anette

15 mars 2007 07:48

Hejsan Anna-Lena!
Synd att vi inte visste att du var i Skövde, vi har bara drygt 4 mil dit från Mariestad! Ha en skön vår!
Anette med familj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 30 mars 2008 17:48

Vi var på träning med Christina som jag berättade i måndags...tror jag det var. Christina var jättenöjd med våran utveckling och tyckte Mara var en helt annan hund. Självklart visade hon inte upp att hon var osäker på att markera höga och dolda utan ...

Av Anna-Lena - 29 mars 2008 17:58

Morgonen började med ett ordentligt pass på gymmet trots att stora delar av kroppen inte ännu repat sig sen de tidigare passen. Det var skönt att göra det på morgonen så kan man svulla hela dagen utan ett uns dåligt samvete...:). Efter lunch följde j...

Av Anna-Lena - 26 mars 2008 10:44

Ikväll var jag på klubben och tränade lydnad med Diva. Hon började med att skeptiskt morra åt alla hundar innan hon efter en minut fattade att INGEN brydde sig att hon var där. Efter det brydde hon sig inte överhuvudtaget om de andra under hela passe...

Av Anna-Lena - 24 mars 2008 10:43

Idag har jag varit på prommis med vovvarna, ätit frukost, ätit lunch, tränat räddning, hjälpt Daniel att städa, pluggat en stund samt hälsat Roger välkommen. Roger är min styvfar som ska bo hos oss i åtta veckor. Nåja Camilla och Jesper var här för d...

Av Anna-Lena - 23 mars 2008 10:30

Ja eller det är ju alla våran påsk. Vi har haft jättemysigt med grillning på fredag, shopping på lördag och lite till shopping på söndag. Hela helgen har det varit jättefint väder och det gör att hundarna har fått diverse timmar ute i skogen och mysi...

Ovido - Quiz & Flashcards