Alla inlägg den 4 december 2006

Av Anna-Lena - 4 december 2006 19:27

Idag har varit en hektisk men givande dag. Jag har hunnit vara i skolan, städa och träna hundar. Dessutom så ska jag jobba ikväll.Idag tränade jag, Diva och Mara på hundungdom. Som tur var när vi kom var det redan folk där och tränade så jag fick hjälp med att stå bakom Mara på fjärren. Hon var jätteduktig, taggad men väntade på kommando. Efter det körde vi en platsliggning på tre minuter där jag var synlig. Mara lå¨g stilla men pep ¨på slutet. Typiskt mig att vara för ivrig och låta henne ligga så länge när hon är för pigg. Nästa gång ska jag minska tiden och dessutom träna något annat först så hon har lite ro. Förutom detta så tränade vi på inkallning med ställande och lite fotpositioner. Ställandet på inkallningen var superbra hon verkligen låste frambenen. Gör skönt med tanke på att det är tävling om typ en vecka. Men, det finns alltid ett men, farten går VERKLIGEN att förbättra. Jag ska vara stenhårt med att inte belöna eller ge kommando om inte tempot är bra. Men hon är så söt när hon stutsar som en hjort. Fotpositionen är som vanligt lite flackande hon blir gärna lite het och går för långt fram. Jag ska träna med godis ett tag och belöna lite bakåt så löser det sig nog.Diva den lilla råttan fick mest busa idag. Hon tyckte sist att hundungdom var ett knepigt ställe med massor av skumma saker. Buset gick bra, idag så kastade jag apporten runt oss medan vi busade eftersom jag fått problem med att hon tycker att ljudet när hon släpper apporten i backen är läskigt. Det verkade funka för i slutet reagerade hon inte alls på ljudet. Det känns bara lite tråkigt att göra på detta sättet när hon äntligen har börjat ÄLSKA apporten. Förhoppningsvis så gör det ingen skillnad i träningen förutom att hon skiter i ljudet. När vi tränat typ en timme kom det två nya hundar in i rummet och Diva fick spatt. Skällde och raggade som en galning. Jag hoppades att denna period var förbi när det lungnade sig för någon vecka sen men inte...SUCK. Nåja, det försvinner förhoppningsvis. Jag fick sitta ett tag på backen innan Diva lungnat sig så att hon inte brydde sig att de oxå tränade. Men sen var hon duktig.Nåja, jag avslutar dagens inlägg med en supersöt bild på Diva från när vi var på kakbuffé i sommras. Cool brud!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards