Alla inlägg den 1 december 2006

Av Anna-Lena - 1 december 2006 20:58

Nu har jag skaffat en ny blogg igen...lite jobbigt men det gick inte att ta sig in på den förra bloggen på Eklundshundar. Så det fick bli att byta.Idag har hundarna fått ha en tråkig dag, eller hela veckan har varit tråkig. Men lite träning fick vi ändå till. Jag håller på att lära både Mara och Diva att titta rakt fram när de håller en position. Mara fick träna i stå medan Diva själv fick välja från gång till gång. Det var roligt att se Diva och att hon självmant ändrade position, ibland sitt, ibland ligg och ibland stå. Diva förstod ganska snabbt att jag ville att hon skulle fokusera på skålen istället för mig medan Mara är väldigt fast i att titta på mig. Hon tycker att det är skitkonstigt att efter två och ett halvt års träning att hålla kontakten med mig helt plötsligt börja fokusera framåt. Nåja, men det släppte lite iaf.Jag tänade också frivilliga stå med Mara, hon har definitivt fått köra för mycket frivilliga förflyttningar mellen sitt och ligg för hon var helt fokuserad på det...suck. Hon blir så låst i ett beteende ibland och när det inte ger utdelning så börjar hon skälla. Grannarna blir galna:(Med Diva tränade jag ligg, jag har börjat lägga på komando men jag är lite snabb. Nåja, men hon var jätteduktig. Det är ju hennes stjärnnummer, hon bara ÄLSKAR ligg.Jag ska försöka få tag på Camilla, är supersugen på att gå ut och dansa men hon är på jobbfest.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards