Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Anna-Lena - 7 februari 2008 19:20

I veckan har jag vickat lite i en förskoleklass-etta, främst på fritids. Det har varit kul och väldigt givande. Jag har har sett en ny sida av skolan som var angenäm. Jag ska vicka även nästa vecka måndag, tisdag, torsdag och fredag, kul.


När det gäller träning har det blivit både lydnad och räddning. Diva har gått pangbra och Mara sådär. På räddningen känner jag fortfarande att vi är i en svacka och jag är inte helt nöjd med arbetet. Hon är överhuvudtaget slamsig och flamsig och verkar mest flumma runt. Jag vet egentligen inte om jag överdriver lite eftersom mina träningskompisar verkar ta det hela med ro och tycker att Mara utvecklats. Jag ska försöka backa bort lite och göra mycket övingar som bygger självförtroende men som är lite jobbiga så hon inte bara kan lösa och gå vidare. På något sätt tycker jag att hon generellt blivit lite bekväm och tycker att hon inte ska behöva jobba så mycket varken i miljö eller i vittring. Om detta stämmer finns det fortfarande bara en lösning....bättre belöningar så det är värt arbetet. Jag tror jag måste låta henne gå tillbaka och se att det är skitkul men att man måste arbeta för att få det kul. Nåja, vi får se hur hon går nästa tisdag då ska Kristina komma och titta och det är alltid bra för hon ser allt så klart och kan komma med konkreta råd. Dessutom säger hon definitivt inte vad jag vill höra utan sanningen även om det är hårt :).

Ovido - Quiz & Flashcards