Direktlänk till inlägg 25 april 2007

Divas lydnadsdebut!!!

Av Anna-Lena - 25 april 2007 23:12

Idag har Diva startat 1:an i lydnad och jag är verkligen jättenöjd med hennes insats. Poängmssigt fick vi 139 poäng och ett tredjepris men hon gjorde verkligen det bästa hon kunde. Poängen blev:


Platsliggning 5, Diva kliade sig i rumpan ca 10 sekunder innan vi fick gå tillbaka. "Måste man så måste man..."

Tandvisning 10, domaren var underbar och hälsade på både mig och hunden innan tandvisningen började samt var försiktig och inte alls hotfull. Detta resulterade i att Diva satt tryggt vid min sida och tyckte att det var en ganska trevlig upplevelse.

Linförighet 6, Bitvis gick hon jättebra och bitvis hittade hon på annat. Hade svårt att orka koncentrera sig genom hela momentet (bla var hon bara TVUNGEN att nosa på en sågspånsfläck :) )

Läggande 8, ett helt perfekt läggande förutom att hon inte ville sätta sig upp när det var färdigt därav dubbelkommando.

Inkallning 8,5,  en jättefin inkallning i hög fart men denhöga farten resulterade i att hon bromsade PÅ mig.

Ställande 5,5, jag fick dk eftersom hon var lite okoncentrerad när vi skulle iväg. Domaren tyckte att hon släpade, jag kände inte det då men jag kunde ju inte heller se hur det såg ut. Förutom det var ställandet jättebra och hon stod hela tiden tills precis innan tävlingsledaren sa att hon fick sätta sig :( Med tanke på att hon i fredags inte kunde stå om jag vände mig mot henne så är jag MER än nöjd.

Apportering 7,  domaren tyckte att hon fick lite förarhjälp vilket hon (faktiskt) inte fick. Sedan satt hon som en stjärna tills jag böjde mig för att ta apporten då släppte hon den. Här får jag skylla mig själv, jag har inte tränat den biten eftersom den kändes minst viktigt eftersom det är typ tre veckor sedan hon lärde sig hålla i apporten överhuvudtaget.

Hopp över hinder 8,5,  Även här superfint förutom att jag hjälpte henne in till sidan med kroppen samt rösten (alltså dk)

Helhetsintryck 8, med kommentaren okoncentrerad bitvis vilket jag håller med om men jag är imponerad över att det var så lite som det var.


Kort och gott så har Diva överträffat alla mina förhoppningar och med lite finslip så är nog förstapriset i hamn innan sommaren är slut. DUTTIG TÖS. Nedan kommer lite bilder som masterfotografen Eva har tagit från tävlingen (är hon inte söt så säg),

 
 
Noomi

Noomi

27 april 2007 05:44

KLART godkänd tävlingsdebut med lilla fladdermusen tycker jag! Förstapriset är säkert inte långt borta, det är ju bara lite detaljer att fila på :-)
Kramis!

http://www.dizzyweb.se

 
Ingen bild

Eva

28 april 2007 09:45

Lycka till i morgon !
Ring så snart du kan !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 30 mars 2008 17:48

Vi var på träning med Christina som jag berättade i måndags...tror jag det var. Christina var jättenöjd med våran utveckling och tyckte Mara var en helt annan hund. Självklart visade hon inte upp att hon var osäker på att markera höga och dolda utan ...

Av Anna-Lena - 29 mars 2008 17:58

Morgonen började med ett ordentligt pass på gymmet trots att stora delar av kroppen inte ännu repat sig sen de tidigare passen. Det var skönt att göra det på morgonen så kan man svulla hela dagen utan ett uns dåligt samvete...:). Efter lunch följde j...

Av Anna-Lena - 26 mars 2008 10:44

Ikväll var jag på klubben och tränade lydnad med Diva. Hon började med att skeptiskt morra åt alla hundar innan hon efter en minut fattade att INGEN brydde sig att hon var där. Efter det brydde hon sig inte överhuvudtaget om de andra under hela passe...

Av Anna-Lena - 24 mars 2008 10:43

Idag har jag varit på prommis med vovvarna, ätit frukost, ätit lunch, tränat räddning, hjälpt Daniel att städa, pluggat en stund samt hälsat Roger välkommen. Roger är min styvfar som ska bo hos oss i åtta veckor. Nåja Camilla och Jesper var här för d...

Av Anna-Lena - 23 mars 2008 10:30

Ja eller det är ju alla våran påsk. Vi har haft jättemysigt med grillning på fredag, shopping på lördag och lite till shopping på söndag. Hela helgen har det varit jättefint väder och det gör att hundarna har fått diverse timmar ute i skogen och mysi...

Ovido - Quiz & Flashcards