Direktlänk till inlägg 8 april 2007

Rädda påsken!

Av Anna-Lena - 8 april 2007 21:53

Jag fick äntligen så pass dåligt samvete att jag bara kände mig manad att skriva om helgen. Tyvärr var helgen alldelens för kort och det hände massvis. Jag kommer bara att skriva en kort resume annars orkar ingen läsa...(och jag inte skriva)På tosdag började jag och Camilla med att bli sena, vilket vi senare inte var eftersom samlingen var flyttat. (pust) På kvällen kördes en övning för de färdiga ekipagen och vi "nötter" (gröningar) fick vara figgar. Jag blev placerad i ett rum FYLLT med discorök. Det gick jättebra första timmen efter det började de klia i både näsa, hals och ögon. När jag legat nästan två timmar blev jag hittad. SKÖNT, typiskt nog var jag självklart den sista att bli hittad. Nåja, jag ska inte klaga det var värre för de stackare som fick ligga utomhus. Vi blev indelade i grupper, i min grupp var det Noomi och Dizzy, June och Lace, Berit och Niko, Linnea och Misty, Camilla och Nitro och jag och Mara. Det var en kanongrupp där jag verkligen kände mig trygg och där alla diskuterade och hjälpte varandra. Jättemysiga människor och hundar, ett öppet klimat och bra figuranter.På fredagen började vi med ett inomhussök och jag märkte snabbt att Mara inte var sig själv, hon var osäker och verkade inte ha sin vanliga fokusering. Alla sök på resten av fredagen och lördagen gick åt till att höja hennes självförtroende och motivation. Jag har troligtvis gjort övningarna lite för svåra på senaste tiden och troligtvis knäckt den stackars vovven. Nåja, på söndagen var det dags för "nötternas" övning och det var i ett stort hus där det varit någon explosion och det var mellan 7-15 människor borta. Vi blev uppdelade i grupper om tre och fick söka på. Våran grupp gjorde massor av fel, bla. gjorde jag avlämningsfel när jag lämnade människorna till avlämningsplatsen. Suck, det är så mycket att tänka på. Slutet av övningen gick bra och vi fick in snitsen på grupparbetet och samarbetet flöt bra. Efteråt är jag så glad att vi fick göra detta för jag lärde mig massor av nya saker och känner mig mer klar på hur man kan organisera ett gruppsök. Mara sökte bra och engagerat under hela söket, duttig tös.På eftermiddagen så började hundarna bli trötta efter flera dagars hårt arbete. Trots detta var Mara bättre än under hela helgen. Min positiva dam med glitter i blicken och sug till tusen var tillbaka och hon riktigt njöt av arbetet. Jag känner också att jag förbättrat mitt sätt att köra henne genom att jag blivit mer aktiv i hennes arbete. Jag har sett att hon uppskattar att jag engagerar mig hela tiden. Kort och gott så har jag spenderat hela helgen med underbara människor och lärt mig massvis. Jag vill bara tacka alla för deras bra tips och för deras fina arbete med mig och min hund.TACK

 
 
Noomi

Noomi

12 april 2007 22:42

Äh, inte har du knäckt henne. Hon gick ju kalas i söndags och inte var det så illa de andra dagarna heller. En riktigt bra helg hade vi tycker jag :-)
Kram!

http://www.dizzyweb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 30 mars 2008 17:48

Vi var på träning med Christina som jag berättade i måndags...tror jag det var. Christina var jättenöjd med våran utveckling och tyckte Mara var en helt annan hund. Självklart visade hon inte upp att hon var osäker på att markera höga och dolda utan ...

Av Anna-Lena - 29 mars 2008 17:58

Morgonen började med ett ordentligt pass på gymmet trots att stora delar av kroppen inte ännu repat sig sen de tidigare passen. Det var skönt att göra det på morgonen så kan man svulla hela dagen utan ett uns dåligt samvete...:). Efter lunch följde j...

Av Anna-Lena - 26 mars 2008 10:44

Ikväll var jag på klubben och tränade lydnad med Diva. Hon började med att skeptiskt morra åt alla hundar innan hon efter en minut fattade att INGEN brydde sig att hon var där. Efter det brydde hon sig inte överhuvudtaget om de andra under hela passe...

Av Anna-Lena - 24 mars 2008 10:43

Idag har jag varit på prommis med vovvarna, ätit frukost, ätit lunch, tränat räddning, hjälpt Daniel att städa, pluggat en stund samt hälsat Roger välkommen. Roger är min styvfar som ska bo hos oss i åtta veckor. Nåja Camilla och Jesper var här för d...

Av Anna-Lena - 23 mars 2008 10:30

Ja eller det är ju alla våran påsk. Vi har haft jättemysigt med grillning på fredag, shopping på lördag och lite till shopping på söndag. Hela helgen har det varit jättefint väder och det gör att hundarna har fått diverse timmar ute i skogen och mysi...

Ovido - Quiz & Flashcards